AVSLUTTET MESTERLIG

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 20. Feb 2022

Strømsgodset - HiL 4-10 (4-5)

Mål: Daniel 3, Lars Herman 2, Håkon 2, Påsan 2 og Calle

Kampen var i realiteten helt uten nerver, og bandygutta fra Hamar IL gikk til kampen for å avslutte sesongen best mulig.

Det fikk bandygutta til.

I perioder var det klasseforskjell, og Hamar IL stoppet ikke før de hadde scoret ti mål. Trener Frode Hagen var fornøyd med laget, men fant selvfølgelig noe han ikke var fornøyd med.

Veldig bra, men variabelt

Hamar IL startet kampen forrykende og scoret tidlig fire mål, men så kom det en litt svak periode.

– Vi fikk en knallstart på kampen og satte hjemmelaget på plass. Så kom det en periode som gjør at vi tror vi kan gå på vannet, men det kan vi faktisk ikke. Vi slapp hjemmelaget inn i kampen og gikk til pause på stillingen 4-5 til oss, sier trener Hagen.

I pausa ble alle enige om å slippe seg mer løs. Gå mer på skøyter og kose seg på isen. Hamar IL har gjort en bra sesong og den kunne bli mye bedre om laget også vant siste seriekamp.

Samtlige spillere hørte på treneren og de siste 45 minuttene var det lekestue. Strømsgodset scoret ikke noen mål, mens HIL scoret fem nye mål.

– Snakk om å ta opp hansken. Vi spilte i perioder virkelig god bandy. Vi satte et høyt press på hjemmelaget og vi rett og slett rundspilte dem. Andreomgangen var stor og avslutningen på sesongen kunne ikke bli bedre, sier en fornøyd trener.

Sterk fjerdeplass

HIL har de siste sesongen slitt med å i det hele tatt ha nok spillere til alle kampene. Slik har det ikke vært i år. Stallen har vært rekordhøy og flere unggutter har vist at de er gode nok.

Det har gjort at HIL ikke har vært avhengig av kun noen få spillere.

– Vi tar en sterk fjerdeplass. Vi har vært med i toppen og kunne plukke poeng mot alle. Det er vi svært godt fornøyd med. Blandingen mellom en del veteraner og unge sultne spillere, har vært en veldig bra miks for oss. Nå tar vi en velfortjent ferie, før vi gyver på igjen, sier trener Frode Hagen.

Best på et godt bortelag, var målsniken Daniel Skomakerstuen Rønning. Han har scoret jevnt og trutt i hele sesongen. Denne gangen stoppet han på tre mål.

(P.Jacobsen, HA 19.02.2022)