Hentet opp Ø/H

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 13. Feb 2022

HiL - Øvervoll/Hosle 4-4 (1-3)

Scoringer HiL: Henke, Calle, Per Magne og Daniel

Eirik R.Eidhammer - en av HiL`s beste mot serielederen

Mot serieleder Øvrevoll Hosle startet det på verst tenkelig måte. Det tok kun 30 sekunder før den første ballen lå i nettet. Etter ti minutter hadde keeper Tommy Enoksen hentet tre baller ut av nettet.

Da så det svært mørkt ut for Hamar IL.

Henrik Sveen ga hjemmelaget et lite håp etter 27 minutter. Nok en gang var Kjell Olav Emilsen nest sist på ballen og 1-3. Da bror Carl Petter Sveen reduserte til 2-3, etter at igjen Kjell Olav Emilsen var nest siste på ballen, ble det fart i hjemmelaget.

De produserte sjanser på sjanser og burde ha scoret langt flere. Den ellers så sikre målsniken Anders Mathisen sløste vekk tre-fire store sjanser og bortelaget trodde nok at de kunne reise hjem med to poeng.

– I dag får jeg garantert tyn i garderoben. Skal ikke være mulig å ikke score på alle de sjansene jeg fikk. For egen del, var dette en svart dag, sier Mathisen.

Per Magne Børke scoret igjen og HIL var bare et mål etter. Daniel Skomakerstuen Rønning utlignet til 4-4 fire minutter før slutt.

Og det kunne blitt flere mål. Flere store sjanser ble sløst vekk, men flere mål ble det ikke.

På helgens to hjemmekamper var Kjell Olav Emilsen nest sist på sju av målene.

– 17 ganger har jeg vært nest sist på ballen denne sesongen. Det gjør at jeg ligger på topp på den kåringen. Ikke dårlig det av en ung mann på 45 år, sier Emilsen.

Anonym bestemann

Erik Røberg Eidhamer er ikke spilleren som roper høyt, men er utrolig god på banen. Han gjør det han skal og er fornøyd med det.

I denne kampen tok han for seg også i duellespillet. Det var ikke mange taklingene som ikke gikk i hans favør. Med andre ord en lagspiller med stor L.

Mange gode prestasjoner, men det var Røberg Eidhamer som utmerket seg mest.

Førstkommende tirsdag spiller HIL sesongens siste hjemmekamp mot Konnerud, før de avslutter serien borte neste lørdag.                                   (P.Jacobsen, HA 13.02.22)

Ville seg ikke.... Anders "Påsan" Mathisen i ett av sine forsøk