KNEPEN SEIER MOT SNARØYA

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 12. Feb 2022

HiL - Snarøya 5-4 (2-3)

(Daniel Skomakerstuen Rønning - her tidligere mot Konnerud)

HiL var klare på å stå frem i en annen nyanse fra start mot Snarøya - enn den sovende 1.omgangen mot Nordre Sande for noen dager siden. Laget hadde "et møte på kammerset" før matchen. Tilbake fra sykdom var også blant annet Kjello,Henke og Børke - og det er klart det hjelper på.

HiL var ihvertfall påskrudd fra start i kveld, og Daniel scoret 1-0 etter litt over 8 minutter. Etter 12 minutter sto det 2-0. Det var det Markus Edvardsen som sørget for på corner - hans første mål i HiL-drakta!

Deretter gikk det litt frem og tilbake før HiL sovnet litt igjen etter 19 minutter spill. I løpet av 1 minutt reduserte og utlignet Snarøya! Det gikk litt tungt for HiL egentlig resten av omgangen, og Snarøya gikk også opp i 2-3-ledelse etter 37 minutter - noe som sto seg til pause. HiL hadde mange cornere, så det var mange angrep og avslutninger, men det ville seg ikke helt.

2.omgang ble nokså jevn egentlig. HiL utlignet 2 minutter etter hvilen ved Per Magne Børke. HiL prøvde og prøvde, men ballen spratt ikke helt HiL`s vei. Litt dårlig tempo i oppbyggingen gjorde det hele litt forutsigbart. Men det var tydelig at dette var en kamp HiL ville vinne. Snarøya gikk opp i 3-4 etter 16 minutter i 2.omgang og fram til det 36 minuttet bølget det mye frem og tilbake. Begge lag ville i angrep. HiL var nok i nærheten av rekord i antall cornere i denne matchen - den ene avløste den andre. Mange traff mål, men ikke inn i mål. Etter 36 minutter satte HiL opp tempoet litt, anført av blant annet Anders "påsan" Mathisen. Først fikk han annulert et skudd i mål, før han etter 36 minutter utlignet til 4-4. HiL kjørte mer og mer på slutten og med 5 minutter igjen av kampen gikk HiL opp i 5-4 ved Daniel igjen. Det holdt inn og HiL tok en fortjent seier i kveld, og en fin opptur fra torsdagens kamp. Med dette sikret HiL seg videre spill i 1.div. neste år og det er viktig! De klatret også opp på 4.plass på tabellen.

Det er verdt å merke seg at Kjello(45) hadde målgivende til alle HiL`s 5 mål! Det er bare imponerende! En ny god match av veteranen.

Imorgen søndag er det allerede ny kamp i Vikingskipet mot Øvrevoll/Hosle. De er idag serieledere, men HiL har i år spilt jevnt med eller slått serieledere - så hvem vet?