Unødvendig tap mot Røa

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 18. Feb 2019

Fra HA; P.Jakobsen 13.02.19

Røa - Hamar IL 5-3

Det startet bra for bortelaget. Etter 12 minutter gikk HIL opp i ledelsen med scoring av Håkon Haug. I stedet for og fortsette, gikk laget tilbake til gamle syndere. Personlige feil ble til billige baklengsmål. Hjemmelaget noterte seg for tre scoringer før lagene gikk til pause. Også HIL scoret en gang til, så lag gikk til pause med en 3-2-ledelse til hjemmelaget.

HIL ga seg ikke og scoret først i andre omgang. Lagene lå likt i målprotokollen det det gjenstod ni minutter.

Da scoret Røa to ganger og vant til slutt 5-3.

Spillende trener Magnus Nyhagen sa det slik etter kampen.

- Dette er ikke bra i det hele tatt. Vi slipper inn enkle mål. Det er så irriterende for dette er et lag vi skal slå. Det gjør vi ikke med så mange feil som vi gjør, sier en skuffet Nyhagen.

Neste tirsdag kommer Skeid på besøk i Vikingskipet. Et lag som HIL skal og bør slå.

- Det er et lag som vi skal slå. Vi må bare luke vekk noen feil som vi gjør kamp etter kamp. Dette har jeg sagt før, så jeg begynner virkelig og lure på om vi i det hele tatt er bedre. Dette har blitt en sesong son vi ikke kan rykke opp, eller rykke ned. Jeg håper ikke at vi tenker i de baner, sier Magnus Nyhagen.

Mål for Hamar IL: Håkon Haug 2 ig Sigurd Jensen Gjendal.