Sparebank 1 Østlandet cup - suksess!

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 3. Des 2022

Denne cupen gikk for 12. gang i Vikingskipet og det er nesten ikke mulig å ha med flere lag.

12 timer med kamper på lørdag og rundt åtte timer på søndag.

Det ble vel mye skryt

Børre Frisvold i HIL bandy var storfornøyd med alt som skjedde i Vikingskipet denne helgen.

Vi fikk en prat med Frisvold på tribunen, noe som ikke var det lureste stedet for intervju. Her kom det trenere, lagledere og foreldre bort til Frisvold og skrøt av alt. Noen spurte når en kunne melde seg til neste år, for dette skulle de være med på neste sesong også.

– Klart det er hyggelig med skryt. Det tyder på at vi har truffet godt. Vi har jobbet hardt og det er så fint at alle stiller opp. Her er det foreldre, spillere og trenere som gjør en kjempejobb denne helgen. Dommerstanden er også svært god. Samtlige A-lagsspillere dømmer kampene, så der har vi full kontroll. Det er helt herlig å se de aller yngste ute på banen, sier Frisvold.

20 timer med kamper

12 timer med kamper på lørdag og åtte på søndag. Det gjør at det ikke er mulig å ha med flere lag enn de 35 lagene som er ute på isen.

Vikingskipet er delt inn i tre baner og alle kampene settes i gang likt.

450 spillere har nok på skøyter for aller første gang denne sesongen, bortsett fra de som spiller i Hamar IL. De har noen få treninger bak seg i Vikingskipet. Ingen andre klubber har banene sine klare på grunn av varmen som er i denne måneden.

De 450 spillerne er i aldersgruppa sju til 12 år.

Vi fulgte HILs lag i klassen 2014 og 2015. En herlig gjeng som ga alt. Her smalt det i knallharde taklinger. Det ble knall og fall, men det ristet de bare fra seg.

Den aller yngste av dem alle var ei jente som er født i 2016. Astrid Flagstad gjorde det hun kunne og skal være svært fornøyd med innsatsen.

Da HAs utsendte sa at hun var en knalltøff jente, kom smilet fram, for det var ikke lett å snakke med fotografen.

De andre gutta på laget syntes det var stor stas å endelig få spille bandy.

Sindre, Magnus, Håvard, Liam, Noah, Jakob og Otto var alle enige om at bandy er morsomt.

– Jeg tror de andre spillerne fra de andre klubbene er misunnelige på oss for vi har denne fine bana. De har ikke is der de bor, sier en av gutta.

Denne gjengen er for unge til å kåre noen vinnere.

Her er det viktigste å ha det morsomt med venner og spille kamper mot lag en ikke ofte spiller imot.

Hamar IL hadde med fire lag, mens de andre lagene kommer fra klubber i Oslo og Drammen.