Knuste Nordre Sande 11-5

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 1. Des 2021

Håkon smadret Nordre Sande !

HIL knusende overlegne

Hamar IL – Nordre Sande 11-5

Det var bortelaget som begynte kampen best, men utover i kampen ble det klasseforskjell på lagene. Etter 30 minutter sto det 2-2 på resultattavla. Da satte hjemmelaget på turboen.

På de neste 12 minuttene scoret hjemmelaget hele fem ganger og kampen var i realiteten over. Lagene gikk til pause med 7-2 til HIL.

Håkon Haug briljerte

Forsvarskjempen Håkon Haug hadde dagen da alt lykkes. Han stoppet det som kom av farligheter bakover i banen, men det var forover han var ustoppelig.

Han er kjent for sine harde skudd og de brukte han i denne kampen. Hele fem mål og nest sist på tre av de andre målene. Det er det klasse over. Han er ikke den som gjør de store sakene etter en scoring og de kom heller ikke i denne kampen. Et lite glis og en knyttet neve, var alt han feiret med.

Nå var det ikke bare Håkon Haug som spilte godt. Dette var en lagseier, krydret med meget gode enkeltmannsprestasjoner. Scoringen til Henrik Sveen får nok prisen for det fineste målet. Direkte fra corner, banket han ballen i nettaket. Ett hardere skudd, er nesten ikke mulig å oppnå. Bortelagets spillere som sto inne i målet da skuddet gikk, skal være svært så glad de ikke ble truffet. Det kunne blitt stygt.

Per-Magne Børke og Daniel Skomakerstuen Rønning fortsetter å score. For tredje seriekamp på rad, scoret spissduoen. Målgarantister i hver kamp kan blir gull verdt for Hamar IL.

Hjemmelagets siste scoring var også av det fine slaget. 16 år gamle Didrik Ånberg scoret sitt aller første må på A-laget. Han gjorde alt riktig foran målet. Flere driblinger og avslutningen i mål, er det få spillere som gjør etter han.

Mål for Hamar IL: Håkon Haug 5, Daniel Rønning 2, Carl Petter Sveen 1, Didrik Ånberg 1, Henrik Sveen 1, Per-Magne Børke 1.

(P.Jakobsen, HA 1.12.21)