Tap i treningsmatch mot Høvik

Postet av HiL bandy den 9. Nov 2016

HiL Bandy Elite - Høvik 5-11 (3-6)

Det ble til slutt klart tap i treningsmatchen mot Høvik, men etter kun 1 istrening på stor bane, og med 4 spillere ute med skade, var det likevel en del positive ting å ta med seg etter matchen. De tre nykommerne til HiL foran sesongen, Thomas Hellblom, Bjørn Hellblom og Johannes Svedberg - vil alle bli klare forsterkninger for laget, og klubben er sikker på at disse vil bidra sterkt utover i sesongen.

I 1.omgang ble laget litt vel defensivt og falt tilbake til "gamle synder" og det hele ble litt baktungt. Noen relativt enkle mål på skudd fra distanse og litt lite uttelling framover gjorde at omgangen ble ikke helt bra. I 2.omgang var presset mye høyere og det var mye mer agressivitet, og dette gjorde at HiL fikk et helt annet trykk forover. HiL reduserte til 5-6 og dette sto seg lenge. Det siste kvarteret så det ut som kreftene tok litt slutt, og Høvik fikk inn mange mål til slutt, anført av landslagskaptein Christian Waaler, som var Høviks midtbane nærmest alene i perioder.

Laget tar likevel med seg mye positivt fra kampen, og ikke minst er det godt å komme igang på stor bane igjen. Nå venter en god treningsuke før vi tar imot Ullevål i seriepremieren søndag 13.nov.