Viktig seier mot Røa!

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 7. Feb 2020

Veldig god kamp mot Røa 5-4 !

HIL var svært effektive i første omgang, og scoret på de første sjansene. Kampen bølget fram og tilbake. Begge lag gikk i angrep, og vi fikk se en svært underholdende kamp.

Rystet Røa

Etter 24 minutter gikk hjemmelaget opp i en 3-0 ledelse, og Røa var rystet. Da kaptein Henrik Sveen banket ballen i nettet fra corner og 4-1 til HIL, trodde nok alle at det også skulle bli pauseresultatet. Slik gikk det ikke. Røa scoret to mål på to minutter i sluttminuttene av første omgang. Lagene gikk til pause med en knapp ledelse til HIL.

Etter drøye ti minutter av andre omgang, reduserte Røa til 4 – 4, og lagene var like langt. Kampen fortsatte å bølge fram og tilbake, og begge lag kunne scoret. Med drøye 20 minutter igjen av kampen fikk hjemmelaget corner. Finske Jarno Alatalo siktet inn børsa og banket ballen i nettaket. Et utrolig hardt skudd som ingen keeper kan ta.

Burde ha scoret flere mål

Røa gikk i angrep med det de hadde av spillere, og det ga HIL muligheter til flere overganger. På de tre siste minuttene kunne HIL ha scoret minst tre mål til, men ballen ville ikke i nettet. Det spilte heller ingen rolle, for kampen var over og HIL fikk to meget fortjente poeng.

Kjell Olav Emilsen var godt fornøyd med seieren.

— Vi gjør det litt vanskelig i perioder. Vi spiller litt for ofte lange baller opp mot motstanderens mål. I dag fikk vi ikke noe ut av de ballene. Vi vant til slutt, og det var det viktigste, sier Kjell Olav Emilsen etter kampen.

Kaptein Henrik Sveen var fornøyd at begge poengene ble igjen i Hamar.

— Dette var en stor lagseier. På slutten ofret flere spillere seg. Det er nydelig å se lagkameraten går ut i stjerne og blokkerer skudd. Det gjør noe med hele laget, når noen ofrer seg på den måten. Jeg syntes vi spiller godt i lange perioder og vinner fortjent, sier kaptein Henrik Sveen.

Før kampen hadde Daniel Skomakerstuen Rønning notert seg for hele 16 mål på 11 kamper. Etter kampen mot Røa kunne han plusse på ett mål til. De andre som scoret var Jarno Alatalo med to mål, mens Per-Magne Børke og Henrik Sveen scoret ett mål hver.

foto/tekst: P.Jakobsen, HA