FYR, FLAMME OG UFORTJENT TAP

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 3. Mar 2019

Fra HA; P.Jakobsen 02.03.19

Strømsgodset - Hamar IL 7-5

Sesongens siste kamp er ferdig. Hamar tapte noe ufortjent, for HIL hadde flust med sjanser til å score både tre og fire mål til.

Spillende trener Magnus Nyhagen sa det slik etter kampen.

- Vi spilte en meget god kamp. Jeg følte vi fortjente noe mer i dag. Vi hadde så mange sjanser, men vi sløser vekk den ene store sjansen etter den andre. Slik har det vært i hele år, sier Nyhagen.

HIL hadde 5-5 langt ut i kampen. Så kom 6-5-målet. Etter den burde Hamar IL fått tildelt et straffeslag. Dommerduoen mente noe helt annet og vinket spillet videre. Det endte med at hjemmelaget gikk rett opp og scoret 7-5.

- Der og da følte vi oss litt bortdømte, men slik er det. Vi er tross alt veldig godt fornøyd med sesongen. Vi har fått tilbake flere unge spillere, som vi må bygge laget rundt. Vi har også mange litt eldre spillere, så det er viktig for klubben og bygge lag. Nesten samtlige spillere har sagt at dem fortsetter. Slik har det aldri vært før. For klubben er det betryggende. Nå tar vi en liten pause, før vi går på en nye sesong, sier Magnus Nyhagen.

I kampen om opprykk var det Øvrevoll Hosle som trakk det lengste strået.

Mål for Hamar IL: Håkon Haug 2, Carl Petter Sveen 1, Sigurd Jensen Gjendal 1 og Daniel Rønning 1.