NY SEIER TIL HiL

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 11. Des 2018

Fra HA; P.Jakobsen 11.12.18

HIL - Snarøya 6-5

Da det sto 89,35 minutter på resultattavla, banket Håkon Haug inn ballen. Dermed ble det ny seier til HIL.

I de første 45 minuttene var det Snarøya som hadde mest ball, men hjemmelaget var det farligste laget. Og HIL var effektive i første omgang. Det startet med Daniel Rønning og Håkon Haugs fine mål og HIL ledet fortjent.

To kjappe mål av Snarøya gjorde at lagene sto likt etter halvtimen.

SUPERSCORING

Da ville veteranen Sigurd Jensen Gjendal vise seg fram. Han fikk ballen på midtstreken og rundet av sin oppasser. Alene mot keeper gjorde Jensen Gjendal det han skal. Fintet nesten keeperen opp på tribunen og satte ballen enkelt i mål ( se bilde). Et viktig mål og hjemmelaget kunne gå i garderoben med en 3-2-ledelse.

50 sekunder ut i andre omgang, ordnet Per-Magne Børke ro i rekkene. Han fikk ballen fra Kjell Olav Emilsen fra cornerflagget og banket ballen i mål. Alt tydet på at Hil skulle få det enkelt.

Slik gikk det ikke. Snarøya kom sterkt tilbake og scoret tre raske mål og det gikk mot poengdeling. Det var helt til Håkon Haug våknet til gangs. Han banket inn seiersmålet 25 sekunder før slutt og HIL kunne juble for nok en seier.

IKKE HELT FORNØYD

Spillende trener Magnus Nyhagen var fornøyd med poengene, men ikke med spillet.

- Vi spiller ikke bra i det hele tatt. Vi roter det litt til. Vi faller i prestasjonene som lag. I dag vinner vi på gode enkeltprestasjoner. Nå har vi fått tilbake flere spillere. At vi har rundt 20 spillere på trening, er lenge siden. Nå får vi bare jobbe på videre, for jeg tror vi bare blir bedre og bedre utover i sesongen.

Anders Mathisen var endelig tilbake i rødt hvitt og blått. En spiller som har betydd mye de siste årene og slik blir det også denne sesongen.

Best var likevel Daniel Rønning. To mål og godt spill i 90 minutter, gjorde han til kampens beste spiller. En god nummer to var Markus Edvardsen. Han ryddet opp i stor stil i hele kampen. En spiller som kanskje ikke synes så godt, men er en stor lagspiller.

Mål for Hamar IL: Daniel Rønning 2, Håkon Haug 2, Sigurd Jensen Gjendal 1, Per-Magne Børke.