NEDRYKK TIL 1.DIV

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 12. Feb 2018

I denne kampen måtte vi vinne med minst 6 mål for å klare kvalifiseringsspill til fortsatt eliteseriespill. Vi var langt unna det for å si det sånn! Det sto 0-2 etter 5 min. og 2-5 til pause! Andre og Mattis scoret våres i 1.omgang. I 2.omg. forsøkte vi å spille bandy, men det var stort sett Konnerud som scoret. HiL scoret ved Andre igjen, mens Konnerud scoret 7! Vi hadde også 3 straffeslag som alle smalt i metallet! I 2.omgang spesielt, var den berømte låvedøra vid åpen stort sett, og Konnerud kom i overtall langt inn på vår banehalvdel gang på gang. Det ble rått parti mot et forvirret forsvar og midtbane uten mål og mening. Det hjelper dessverre ikke at noen fremover jobber og jobber, når det "renner inn" bakover, gang på gang - dessverre.

Vi må bare erkjenne at dette laget har ingenting i eliteserien å gjøre, og et bandylag må ha det moro på banen også i kamper. Det har ikke vært slik i år dessverre. Derfor er det helt greit å ta steget ned i 1.div.  Vi må nå samle oss og bygge opp igjen et lag med humør og spilleglede. Det røyner på for flere av spillerne på flere måter, og klubben må først og fremst gyve løs på en formidabel rekrutteringsjobb i yngres avdeling. Der må det jobbes! Dette blir mye viktigere enn å spille seg opp i eliteserien igjen!

Vi får bare takke for i år til de som leser siden :-)