BEDRE FOR HiL - JEVNT MOT ULLEVÅL

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 8. Feb 2018

Fra HA - torsdag 8.feb.2018

Ullevål - Hamar IL 3-1

Ullevål kan bli jokeren i innspurten i bandyens eliteserie. Ullevål møter nettopp Konnerud som ligger likt med HIL på tabellen på fredag. Vinner Konnerud den kampen, må HIL vinne sine to kamper.

Spillende trener Kjell Olav Emilsen har en dårlig følelse om kampen Ullevål Konnerud.

- Det er ingen god tone mellom Ullevål og HIL etter det som skjedde mellom lagene i denne utsatte kampen. Jeg får bare håpe dem tar kampen alvorlig, for da slår de Konnerud, sier trener Emilsen.

Slik som lagene har spilt så langt i serien, kommer avgjørelsen til å falle i Vikingskipet på søndag. Vinner HIL mot Konnerud, blir det kvalifiseringsspill mot laget som blir nummer to i 1. divisjon.

Sarpsborg er klare vinnere i 1. divisjon og er dermed klare for eliteserien.

I kampen mot Ullevål hadde HIL muligheter til å ta med seg poengene. Hjemmelaget var ikke så gode, i følge trener Emilsen.

- Dette er et lag vi burde ha slått. Vi brenner for mange sjanser til at vi er med i kampene, sier en litt oppgitt trener..

Ullevål ledet 2-0 da det sto 57 minutter på resultattavla. HIL ga ikke opp og fikk sin belønning i form av et mål. Daniel Rønning som for den prestasjonen. Fem minutter før slutt satte Ullevål spikeren i kista med sin 3-1-scoring.

Best på HIL som så mange ganger før, var keeper Dante Lindberg. Har hadde flere kvalifiserte redninger og holdt HIL inne i kampen.

Hyggelig at også Simon Främgård er tilbake, etter en alvorlig ansiktskade.

Etter 30 sting under høyre øye, var han tilbake. Det kan HIL trenge i sine to siste seriekamper for året.

Fredag spiller HIL mot Drammen borte. Søndag er det Konnerud som står på den andre banehalvdelen i Vikingskipet.