BEDRE - MEN NYTT KLART TAP MOT HØVIK

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 13. Jan 2018

Fra Hamar Arbeiderblad (Pål Jacobsen)

Høvik - Hamar IL 8-3

HIL sliter tungt om dagen. I denne kampen var HIL med i lange perioder, men som tidligere kamper får laget perioder der det ikke fungerer i det hele tatt.

I denne kampen varte den svake perioden i ti minutter og det var mer enn nok for hjemmelaget.

Marcus Turpeinen sa det slik etter tapet.

- Vi er med i lange perioder, men får oss noen smeller i løpet av 90 minutter. Vi har bra innsats og vi kriger godt. Det virker som ikke vi har en plan, men det har vi selvfølgelig. Vi klarer bare ikke å følge den. Vi blir straffet knallhardt i denne kampen, og reiser hjem med nok et stortap, sier en skuffet Marcus Turpeinen.

Noe positivt var det i denne kampen. Sjøl etter flere stortap, viser HIL god lagmoral. Det er ingen spillere som depper og det er nesten en liten brag slik HIL spiller om dagen.

Backrekka som vi kritiserte i forrige kamp, var langt bedre i denne kampen. Det er noe å ta med seg videre.

Sigurd Jensen Gjendal scoret HILs første mål. Finske Pekka Niska sto for de to siste målene.

Godfølelsen burde komme inn i laget snart, for allerede på søndag kommer Ullern på besøk i Vikingskipet. Der trenger hjemmelaget både flaks og godt spill i samtlige 90 minutter, om i det hele tatt skal bli poeng.