NYTT TAP I 2.SERIERUNDE

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 20. Nov 2017

Det ble et klart tap i andre serierunde på Solbergelva med 3-9, men vi holdt Solberg lenge i denne kampen. Det tok over 20 minutter før hjemmelaget scoret, og det sto 1-1 til over halvtimen var spilt. Til pause sto det 2-1 til SSK, som ikke fikk til noe særlig mot et hardt kjempende HiL-lag, som klarte å følge kamp-planen bra, særlig før pause. Det ble sagt på tribunen blant "bandyviterne" på Solbergelva at "de ligger jo 20 meter lenger bak enn alle andre, jo..."

I 2.omgang hang vi også bra med lenge, men det glapp litt innimellom når de toneangivende landslagsspillerne på Solberg satte fart fra midtbanen. HiL tok timeout på 1-4, og HiL jobbet steinhardt, men uten at det ble så mye bra bandyspill offensivt for HiL sin del. Det var imidlertid flere gode enkeltmannsprestasjoner av både Påsan, Ole Fredrik i mål og Simon. André jobbet og stresset Solberg en del. Keeper Ole Fredrik hadde flere meget gode redninger og tok også en straffe. Simon kan være farlig når han bryter, setter fart bakfra og bestemmer seg offensivt. Svært gode takter derfra! Påsan viste at det er få, om noen - som henger med på farta når han bestemmer seg. Hans mål i denne kampen kom etter et raid der han gikk gjennom hele Solbergforsvaret fra kanten og inn.

Det sto 5-3 til hjemmelaget fram til det 81.minutt i kampen. Da hang ikke HiL med lenger, og det ble vanskelig å henge med på Solbergs lynraske skøytegåing og pasningsspill inn mot HiL`s ring. Flere gode enkeltmannsprestasjoner fra Solberg helt på tampen gjorde også at resultatet ser styggere ut enn kampen var sett under ett. Vi mangler imidlertid offensiv styrke og trøkk framover når vi kommer, og det blir litt tynt. Vi må ha litt flere offensive fibre for å lage mer trøkk framover, rett og slett. Det blir mye spill bakover og bakover og bakover - og uten stor fart til å runde opp og dra opp spillet framover, blir vi stadig brutt i oppspillfasen. Vi ser litt lite til den offensive planen, men det er å håpe at det bedrer seg etterhvert. Vi har trua!

HiL`s mål ble satt inn av Fredrik, Sigurd og Påsan