TAP MOT SKEID

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 30. Nov 2018

(Fra innlegg i HA 28.11.18 ; P.Jakobsen).

Skeid - Hamar IL 5-3

Det ville seg ikke for bandygutta fra Hamar. Med nesten nytt lag og nytt spillersystem, ble det litt for tøft mot gutta fra Oslo.

Det startet bra med scoring av Daniel Rønning etter bare tre minutter. Håkon Haug scoret også i samme omgang og HIL gikk til pause med 2-1.

FORFERDELIG START AV ANDRE OMGANG

Starten på andreomgangen var ikke bra. Tre mål til Skeid på under fem minutter, knekte nok lagmoralen til Hamar IL. Det haglet med utvisninger og HIL fikk de aller fleste. I tillegg fikk Carl Petter Sveen se det røde kortet og HIL måtte spille med ti mann i 25 minutter.

Spillende trener Magnus Nyhagen sa det slik etter tapet.

- Dette var en kamp vi kunne tatt poeng i, men vi roter det litt til. Vi spiller et nytt system. I tillegg har vi mange nye i laget. Vi har ikke med oss hode i andre omgang, sjøl om vi kunne og burde ha scoret noen flere mål. Slik gikk det ikke, så vi må bare hjem og øve mer, sier Magnus Nyhagen.

GLEDELIG

Noe gledelig var det allikevel i kampen. Mattis Nyhagen hadde egentlig lagt skøytene på hylla. Der ligger dem ikke lenger. Mattis er med resten av sesongen, noe som gjør HIL mye sterkere utover i vinteren.

Nå er det 14 dager til neste kamp, noe Magnus Nyhagen er glad for.

- Så lenge vi har mange nye spillere i laget, er det helt greit at vi får 14 dager med gode treninger. Vi trenger det, sier veteran Nyhagen.

Målscorere for Hamar IL: Daniel Rønning, Håkon Haug og Mattis Nyhagen.