NYTT STORTAP - HENGER IKKE SAMMEN!

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 4. Jan 2018

Fra HA torsdag 4.jan (Pål Jacobsen).:

Hamar IL - Ready 1-8

Det er tungt å være bandyspiller på Hamar om dagen. Det er svært lite som fungerer og stortapene kommer på rekke og rad.

Det er helt naturlig at humøret ikke er helt på topp, men innsatsen må uansett ligge i bunn. Det gjør den ikke.

Sluntrer unna

Med en gang HIL mister ballen, er det flere spillere som ikke gjør jobben sin. Da virker det som de tar en pause. Med slik innstilling, vinner man ikke kamper i eliteserien. Kaptein Magnus Nyhagen var unntaket. Han skal ha ros for at han aldri ga opp og manet spillerne til innsats. Det var synd at ikke spillerne lyttet til kapteinen.

Svakt forsvarsspill

Ready skjønt raskt hvordan de skulle spille mot HIL. Den bakre rekka hang ikke sammen, og bortelaget fikk det enkelt. Den ene kantspilleren lå langt bak de to i midten, og det kunne sjelden bli offside. I tillegg sto HIL høyt i banen, og Ready kom alene mot HILs keeper Ole Fredrik Haug gang på gang.

Reddet mye

Hjemmelagets sisteskanse Ole Fredrik Haug, spilte en stor kamp mellom stengene. Med normalt keeperspill, kunne det ha blitt det dobbelte i målprotokollen. Ole Fredrik reddet straffeslag og skudd som normalt skal gå inn. En stor kamp av unggutten som har fått lite spilletid så langt i sesongen.

- Det er aldri morsomt å tape, men jeg er fornøyd med eget spill, sjøl om jeg mener jeg kunne tatt ett av målene. Det gjelder å ta vare på muligheten, når en først får sjansen, sier Hamars desidert beste spiller.

Spillende trener Kjell Olav Emilsen var ikke veldig snakkesalig etter kampslutt.

- Du får finne en annen spiller å prate med. Dette er jo rene hockeypockey-kampen fra vår side, var det eneste Emilsen ville si til HA-sporten.

- GJØR EN HAUG MED PERSONLIGE FEIL

Bjørn Martinsen som har ansvaret fra sidelinjen under kampene, var også skuffet.

- Vi er ikke i balanse og gjør en haug med personlige feil. Ready har flere gode spillere som vi ikke fikk demmet opp for. Spesielt Isac Jerner var god. Alt spillet skulle gå gjennom han og det lykkes Ready med i denne kampen, sier Bjørn Martinsen.

Skal HIL reise seg etter denne flaue forestillingen, må det helt andre takter til. Det er spillere som må gå i seg sjøl. Det nytter ikke å la lagkompisen få ansvaret over egne feil.

Det er nok heller ikke slik at HIL er dårligere trent enn andre lag. Med en gang HIL har ballen, jobber laget godt. Med balltap og farlige overganger, tar flere spillere pause. Det straffer seg i eliteserien.