SURT TAP MOT READY I 3.RUNDE

Postet av Knut Arild Thune Ellefsen den 24. Nov 2017

Ready - HiL  6-5

Fra HA : Baneforholdene var ikke bra i det hele tatt. I de første 45 minuttene la bløt snø seg på banen, og det var som å spille på sandpapir. I pausen begynte det å regne, og da ble det til slutt vannpolo de siste 45 minuttene.

Men det var likt for begge lag. Hjemmelaget ville mer enn Hamar IL og ledet fortjent. Da Ready gikk opp til 5-0 etter 49 minutter, trodde nok alle på en lett hjemmeseier. Reduseringen til Sigurd Jensen Gjendal ga ny giv i bortelaget. Da begynte plutselig HIL å spille bandy. Innsatsen kom, og Ready hadde mer enn nok med å forsvare seg.

To kjappe straffemål av Pekka Niska gjorde at spillerne trodde det var mulig å ta igjen 0-5.

Det klarte Hamar IL også. Sigurd Jensen Gjendal scoret da det sto 89 minutter på lystavla. Bortelaget jublet og trodde på årets første poeng.

Tre minutter på overtid scoret hjemmelaget 6-5, og HIL måtte nok en gang reise hjem uten poeng.

Trener Markus Turpeinen sa det slik etter kampen:

- Et surere tap er ikke mulig å få. Sjøl om vi spilte svakt i første omgang, viste vi i de siste 45 minuttene at vi kan spille god bandy. Sjøl om det ble tap, tror jeg spillerne fikk noe ut av kampen. Vi viste at vi kan spille bandy og kan ta poeng fra de aller fleste, sier Markus Turpeinen.

Banens beste var HILs Pekka Niska. Niska gjorde to mål og viste en herlig innsats i 90 minutter.

Mål for Hamar IL: Pekka Niska 2, Sigurd Jensen Gjendal 2, Daniel Rønning 1.

Førstkommende søndag spiller HIL hjemme. Da kommer Mjøndalen på besøk til Vikingskipet.